«21-րդ դարում աշխատում ենք 20-րդ դարի տեխնիկայով». Ֆելիքս Ցոլակյան
Հրդեհների աննախադեպ աճի և դրանց կանխարգելման վերաբերյալ MAMUL.am-ը զրույցել է ԱԻ նախարար Ֆելիքս Ցոլակյանի հետ: «Լուրջ ու մասշտաբային հրդեհներ կանխեցինք։ Արայի լեռան հրդեհը ծավալվում էր դեպի Ապարանի, Հրազդանի ու Արագածոտնի անտառներ: Երեք ուղղությունն էլ փակել ենք: Փառք ու պատիվ հրշեջներին», - ասաց նախարարը: Ըստ նրա՝ խոտածածկ տարածքների հրդեհների առատությունը չոռոգվելու հետևանք են: Այդպես էր Նորքի, Հաղթանակ զբոսայգու, Ծիծեռնակաբերդի հրդեհների դեպքերում: «Ստիպված եղանք10 մեքենա դասավորել՝ հրդեհի՝ խիտ անտառ մուտքը փակելու համար: Ցեղասպանության թանգարան-ինստիտուտը, որին պատկանում է Ծիծեռնակաբերդի 100 հա տարածքը, մարդկային ռեսուրս չունի ոռոգում իրականացնելու համար»: Իսկ այն տեղերում, որտեղ չոռոգելը պարզապես աշխատանքային թերացում է եղել, այդ մասին բարձրաձայնելուց, հետո սկսել են ոռոգել: Նախարարն իրենց գերխնդիրը համարեց տեխնիկայի պակասը: «21-րդ դարում աշխատում ենք 20-րդ դարի տեխնիկայով: Մեր նոր տեխնիկան լավն է, սակայն՝ քիչ: Օրինակ՝ շարժասանդուղքով հագեցած, ջրատար մեքենաները՝ հատկապես մեծ տարողության։ Երևանում ունենք 50 մետրանոց շարժասանդուղքով 1 մեքենա, այն կարող է հասնել 16-րդ հարկ, սակայն դա քիչ է: Վեգայի հրդեհի ժամանակ աշխատում էր 22 անուն տեխնիկա: Եթե միաժամանակ, այլ տարածքում ևս հրդեհ բռնկվեր, բարդություններ էինք ունենալու: Լուրջ խնդիր է նաև ջուրը: Եթե ջրին մոտ տեղ է լինում, փրկվում ենք։ «Ձյունիկ»-ի հրդեհի ժամանակ քաղաքապետարանի ջրատարներով էինք ջուր բերում: Մի քանի րոպեից ջուրը սպառվում էր, հետո էլ մարդիկ ասում են՝ վայ, եկել էին ու ջուր չունեին»,-պարզաբանեց նախարարը: Նախարարի հավաստմամբ, նոյեմբերին կստանան ճապոնական մեքենաներ: Դա որոշ չափով կբարելավի վիճակը, սակայն այդ տեխնիկան տրամադրելու պայմանն այն է, որ պետք է տրվի Շիրակ, Լոռի և Սյունիք մարզերին: Նախարարի գնահատմամբ՝ առավել անընդունելի է, որ հրդեհի ժամանակ չեն աշխատում հիդրանտները, որի մասին տեղեկացվել է վարչապետին․ «․․․լսեց, հասկացավ․․․, ինչ կլինի հետո՝ չգիտեմ»։ Ինչի՞ են հանգեցնում քաղաքաշինական սխալները Ֆելիքս Ցոլակյանի գնահատմամբ՝ փրկարարների համար մի առանձին գլխացավանք են քաղաքաշինական սխալները: Շենքերը կառուցվել են շինարարական նորմերի խախտումներով, կամ դրանցում անթույլատելի փոփոխություններ են արվել: Ընդ որում՝ խախտումներ կան ինչպես խորհրդային տարիներին, այնպես էլ նոր կառուցված շենքերի պարագայում: Շատ հաճախ, բնակիչներն արգելապատնեշով փակում են շենք տանող ճանապարհը՝ առանց մտածելու, որ առաջին հերթին իրենց են վնասում: Պատահարի ժամանակ մեքենան չի կարողանում մոտենալ: «Շենքերը պետք է այնպես կառուցվեն, որ ներսից հակահրդեհային պաշտպանության միջոցներ ունենան, որպեսզի ինքնամարում տեղի ունենա: Երևանում տեղեր կան, որ եթե մի դեպք եղավ, հազար մարդ է տուժելու, օրինակ՝ Խորենացու փողոցի ոսկու շուկան: Այն պատահարի դեպքում տարհանման դուռ չունի»,-նախազգուշացրեց ԱԻ նախարարը: Պատկերն ավելի ամբողջական են դարձնում երևանյան խցանումները: Երբեմն վարորդները ազդանշանային համակարգը միացրած հրշեջ ու ՇՕ մեքենաներին ճանապարհ չեն տալիս: «Հետո էլ ասում են՝ հրշեջներն ուշացան: Կառավարության նիստերից մեկի ժամանակ առաջարկել եմ մի առանձին ճանապարհ թողնել միայն հրշեջ ու ՇՕ մեքենաների համար: Դեռ արձագանք չեմ ստացել»: Կառավարության նիստերից մեկում ուշադրություն էր հրավիրվել Նորագավիթի մաքսատան հրդեհային անվտանգության վրա: Մեր այն հարցին, թե ի՞նչ է փոխվել դրանից հետո, Ֆ. Ցոլակյանն ասաց, որ դեռ փոփոխություն չկա, սակայն մաքսատունը Գյումրի տեղափոխելուց հետո այդ վտանգից կազատվենք: Սեպտեմբերի 4-ին՝ Փրկարարի օրը, հայտարարվեց, որ կառավարությունը մտադիր է բարձրացնել փրկարարների աշխատավարձը: Հարցին, թե կարելի՞ է ենթադրել, որ եթե չլինեին վերջին պատահարները, կառավարությունը չէր գնա աշխատավարձերի բարձրացման քայլին, Ֆ. Ցոլակյանն ասաց, որ կառավարության առջև նման պահանջ դրել է նախարար նշանակվելու առաջին իսկ օրվանից: «Մարդը 85 հազար դրամի համար գնում-մտնում է կրակի մեջ: Այդպես չպետք է լինի»,-ասաց նախարարը: Թե որչափով կլինի բարձրացումը, Ֆ. Ցոլակյանը խուսափեց կոնկրետ թիվ նշել: Համեմատության համար նշենք, որ ՌԴ-ում փրկարարը ստանում է 630 դոլարին համարժեք ռուսական ռուբլի, Վրաստանում՝ 750 լարի՝ մոտ 292 դոլար, իսկ զարգացած երկրներում փրկարարի ամսական աշխատավարձը հասնում է 5 հազար դոլարի: Եվ վերջում՝ մեկ թվային տվյալ: Կանխամտածված հրդեհների փաստերով հարուցված քրեական գործերի թիվը հասել է 6-ի: |